Aandacht voor onnodig plastic #Mispaksel
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Check this out

Aandacht voor onnodig plastic #Mispaksel

  • 14 August 2018

Greenpeace vraagt aandacht voor al het onnodige wegwerpplastic waarin eten verpakt zit. Dit doen zij met hun #Mispaksel actie. Met deze verkiezing wil de organisatie meer aandacht werven voor het gigantische plasticprobleem dat zich de afgelopen jaren heeft verergerd. Het doel van deze actie is druk zetten op voedselproducenten en supermarkten om de hoeveelheid wegwerpplastic terug te dringen.

Het probleem

Voedselbedrijven en supermarkten hebben veel producten verpakt in plastic. Zoals we de afgelopen tijd veel in het nieuws hebben gezien worden oceanen en dieren die daarin leven aangetast. 

De verkiezing

Deelnemen aan de verkiezing bestaat uit 4 stappen;
1. Ga naar de supermarkt; zoek een product dat in enorm veel plastic is verpakt (voedselproducten)
2. Leg het mispaksel vast; maak een foto
3. Stuur het mispaksel in; plaats de inzending op Facebook, Twitter of Instagram met de bijbehorende hashtag
4. #Mispaksel trofee; aan het einde van de verkiezing wordt er een trofee uitgereikt aan het bedrijf met het winnende mispaksel.

Stemmen

Tussen 12 en 26 september kan iedereen stemmen op het mispaksel, de trofee voor de meest belachelijke en verspillende plastic voedselverpakking. 

Source: © Pixabay