Beurzen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Beurzen

  • 14 oktober 2014
  • Door: Saskia Stender

De beurstijden zijn weer aangebroken. Voor mij is het een tijd van relatiebeheer. Op elke beurs staan zoveel relaties, dat er ontelbare contactmomenten zijn. Even kort bijpraten hoe het gaat, of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn in het bedrijf, in de markt. Met een schat aan informatie en een goed gevoel rijd ik daarna weer naar huis.

Persoonlijk contact is zo wezenlijk. Ik kan dat niet vaak genoeg benadrukken. In dit digitale tijdperk blijkt er gelukkig nog steeds behoefte te zijn aan een handdruk en face to face verbinding maken.

Eind september gaf ik een presentatie voor MKB’ers. Een van de onderwerpen was de kracht van onze netwerken. Om dat onder woorden te brengen, ontkwam ik er niet aan om het verleden te vergelijken met nu.

De OSV is opgericht voordat we internet hadden. Het world wide web ontstond pas in 1991! E-mail was een ver van je bed show en mobiele telefoons niet te tillen.
Je had indertijd eigenlijk geen keus: wilde je kennis vergaren, dan ging je naar een beurs en las je de vakbladen. En dat was het dan. Er was daardoor grote behoefte aan extra contactmomenten en de OSV bloeide snel op. Tegenwoordig krijg je via zóveel verschillende kanalen informatie toegeworpen, dat je er haast in verzuipt.

Dan is het goed om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een goed gesprek en persoonlijk contact wel waarderen. De OSV groeit en wordt als steeds waardevoller ervaren. Laten we dat gevoel met zijn allen vasthouden en niet achter het beeldscherm verdwijnen om te verdrinken in de bitjes en de bytjes.

Saskia Stender

Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2014