Comeback print
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Comeback print

  • 04 maart 2019
  • Door: Saskia Stender

Vijf jaar geleden zette ik de stap naar het ondernemerschap met de overname van vakblad Voedingsindustrie en de OSV. Ik kreeg vaak te horen waar ik het lef vandaan haalde om in print te investeren. “Print is een aflopende zaak, dat hou je niet lang vol.”

Het tegendeel is waar: uit recent onderzoek blijkt zelfs dat print in de lift zit. Nou is print nooit weggeweest, ik heb altijd geroepen dat het nooit verdwijnt, maar er waren wel twijfels over de toekomst ervan met de gigantische opmars van online. Ik moest het bestaansrecht van mijn papieren vakblad steeds vaker verdedigen.

Het doet mijn uitgevershart goed dat er nu een bevestiging ligt van een heuse comeback. Nog veel interessanter is dat het de jongeren zijn die deze veroorzaken. Dat zijn wel mijn toekomstige lezers!

Alle vooroordelen gaan overboord. De jeugd staat te boek als gedoodverfd online lezer. Nu blijkt dat ze toch op zoek zijn naar een prettig offline moment.

De voorlopige resultaten uit het lezersonderzoek van vakblad Voedingsindustrie liggen helemaal in deze lijn. We hebben bijvoorbeeld gevraagd waar men vakinformatie vandaan haalt. De verhouding print en online is exact 50:50. En persoonlijk contact via netwerken staat op nummer 3.

Laten dat nou net de drie pijlers zijn waar mijn bedrijf op stoelt! Vakblad Voedingsindustrie in print en online, met de e-mailnieuwsbrieven en ons eigen netwerk OSV.

Wij staan stevig in de markt. Wij maken geen comeback, maar blijven groeien en vernieuwen. Ik hoop jullie ook!

Saskia Stender

Bron: © Vakblad Voedingsindustrie 2019