Interne communicatie
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Interne communicatie

  • 08 mei 2018
  • Door: Saskia Stender

Communicatie is en blijft lastig. Extern maar zeker ook intern. Ik heb zelf een communicatiebureau. We organiseren interessante bijeenkomsten voor de OSV, geven onze eigen vakbladen uit en nemen voor klanten veel werk uit handen. Tijdens de OSV golfdag van vorige maand bleek maar weer eens dat het bij een communicatiebureau intern ook niet altijd goed af gaat.

Je bent de hele dag alert om voor je klanten het maximale uit hun communicatiebudget te halen. Je koopt scherp in, houdt de drukker en vormgever of fotograaf, journalist en videospecialist goed bij de les. Zit overal bovenop, en de communicatie naar alle partijen is helder en duidelijk.

Maar dan organiseren we een golfdag. Het is erg warm, eigenlijk te warm om de hele middag in de volle zon te lopen. Dus we besluiten een andere spelvorm te kiezen (Best Ball) om sneller op het terras met het koude biertje terecht te komen. Door commentaar van een aantal spelers, draai ik deze beslissing op het laatste moment terug en spelen we het oude vertrouwde Stableford. Niemand wist verder dat we een andere spelvorm gingen hanteren,… behalve mijn eigen collega. En laat ik haar nou niet hebben geïnformeerd. Haar flight speelde dus ‘Best Ball’ en heeft zich daarmee ook nog eens gediskwalificeerd. 

Ik denk dat ik dat nog heel lang moet horen.

Ik heb er nog een balletje over opgegooid, later bij de borrel. Gelukkig gaat het verder goed met onze interne communicatie. 

Saskia Stender

Bron: © Vakblad Voedingsindustrie 2018