MarketCall betaalt zich uit
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

MarketCall betaalt zich uit

  • 04 februari 2019
  • Door: Feike Klomp

Je herkent het vast. Als bedrijf wil je jouw product of dienst bij potentiële opdrachtgevers onder de aandacht brengen, maar de tijd of de juiste tools ontbreken daarvoor. Bovendien bepaalt de waan van de dag jouw agenda. Koude acquisitie is gewoon lastig en tijdrovend.

Ook bij Hörmann Nederland, toonaangevend fabrikant van bedrijfs- en garagedeuren, kozijnen, aandrijvingen en toegangstechniek, speelt dit probleem. “Daarom werken we sinds een paar jaar tot volle tevredenheid samen met MarketCall. Een specialist in het maken van effectieve en hoogwaardige afspraken voor onze vertegenwoordigers”, benadrukt Gert-Jan Teunissen, Verkoopleider Woningbouw & Industrie bij Hörmann.

Hörmann is actief in de woningbouw en utiliteitsbouw in de breedste zin des woords. “Van particuliere woningen, bedrijven in de vleesverwerkende industrie, distributiecentra tot bedrijfsverzamelgebouwen. Onze kracht: zorgen voor praktische en innovatieve toegangsoplossingen. Wij weten alles van deuren. Daar zijn we goed in.”

Maar het team van Hörmann merkt ook dat daar een valkuil in zit. Want hoe schuif je na een succesvol afgerond project weer aan bij een volgende opdracht? “We merkten dat er in koude acquisitie (cold-calling) veel tijd ging zitten. Onze mensen hadden best veel moeite om serieus bij ‘eindbeslissers’ aan tafel te komen. We besloten het over een andere boeg te gooien en kwamen in contact met telemarketing specialist MarketCall uit Apeldoorn.” Dat bleek een schot in de roos.

MarketCall is sterk in het gestructureerd bellen van potentiële opdrachtgevers om bezoekafspraken voor de vertegenwoordigers van Hörmann te regelen, beklemtoont Gert-Jan. “Zij ontzorgen ons. Het team van MarketCall bereidt zich intensief voor, leest zich eerst goed in en werkt stap voor stap lijsten met mogelijke klanten af. Zij regelen bezoekafspraken en die leiden weer tot vervolgbezoeken. Een win-winsituatie bij uitstek. De meerwaarde van MarketCall betaalt zich uit. Een echte professional waar we prima ervaringen mee hebben.”

www.marketcall.nl
www.hormann.nl

Bron: © Vakblad Voedingsindustrie 2019