Sociale contacten
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Sociale contacten

  • 09 april 2018
  • Door: Saskia Stender

Uit pure frustratie heb ik een bericht op LinkedIn gepost: “Wij zijn niet tevreden over ons huidig schoonmaakbedrijf. Wie weet een goed bedrijf in de omgeving van Arnhem dat voor een redelijke prijs wel goed schoonmaakt?”

Dat heeft een ketenreactie veroorzaakt die zijn weerga niet kent. Binnen no time op LinkedIn 31.858 views en 115 reacties, de telefoon stond roodgloeiend. Van die reacties waren de meeste referenties, voor maar liefst 70 verschillende schoonmaakbedrijven.  
Dan vraag je je af: waarom heeft dit bericht zo’n impact en waarom kom ik normaal gezien niet verder dan zo’n 2.500 views per post. Dat was niet zo moeilijk. LinkedIn is nou eenmaal Social Media en ik heb dit keer een hulpvraag gesteld. Social = helpen. Aha, zo werkt dat dus. 

Maar hoe bepaal je nou met wie je contact zoekt? Welke referentie is de beste? Dat was ook al zo frappant. De bedrijven die alleen maar een mailtje stuurden met een link of zelfs een offerte zonder te weten wat de bedoeling is, hebben het voor altijd verbruid. Maar… een aantal bedrijven heeft de moeite genomen om mijn telefoonnummer op te zoeken en zocht contact met mij. De bedrijven die 2 of meer referenties hebben gekregen via mijn post op LinkedIn heb ik uitgenodigd om een offerte uit te brengen. 

Leuk was ook dat een aantal reacties kwam van oud OSV-ers die ik uit het oog was verloren. Ze zijn inmiddels allemaal op de koffie geweest en we hebben even bijgepraat. Of we nou zaken met elkaar gaan doen of niet, de sociale contacten kregen weer nieuw leven ingeblazen.

Saskia Stender

Bron: © Vakblad Voedingsindustrie 2018